Cliënten | Ondersteuning | Advies

Cliëntondersteuning

Als je bij De Zorgtafel woont, kan het zijn dat je met vragen komt te zitten. In eerste instantie ga je samen met je persoonlijke begeleider kijken of je vragen beantwoord kunnen worden. 

Het kan ook voorkomen dat je er samen niet uit komt en dat je advies wilt van een externe partij. Voor deze vragen of ondersteuning zijn wij aangesloten bij https://zorgbelang-brabant.nl/. Hier werken onafhankelijke cliëntondersteuners waar je kosteloos met al jouw vragen terecht kunt over het regelen en uitvoeren van zorg. Er wordt altijd gewerkt vanuit jouw belang en als het nodig is, wordt jouw netwerk er ook bij betrokken. 


Contact Cliëntondersteuning langdurige zorg (Wlz)

0900 – 243 81 81 / clientondersteuner@zorgbelang-brabant.nl


Vertrouwenspersoon

Het streven bij De Zorgtafel is altijd dat we op een goede manier de zorg verlenen die en cliënt nodig heeft. Maar soms kun jij dat als cliënt heel anders ervaren. Een voorbeeld kan zijn dat je niet tevreden bent over de zorg die je krijgt of dat je vind dat er niet goed naar je geluisterd wordt. Het beste is om er eerst met ons over te praten. maar soms is dit niet voldoende en komen we er samen niet uit. Je kunt dan een onafhankelijk vertrouwenspersoon inschakelen. Er wordt dan samen gekeken naar de beste oplossing. Een vertrouwenspersoon helpt je verder door:

  • naar je te luisteren
  • met je mee te denken
  • je te informeren en te adviseren

https://zorgbelang-brabant.nl/ werkt met een team van onafhankelijke vertrouwenspersonen. Je kunt haar bereiken door te bellen of door een mail te sturen.

Contact Vertrouwenspersoon

06 - 57277008 / jjanssen@zorgbelang-brabant.nl

Geschillencommissie Zorg

Als je als cliënt niet tevreden bent over de klachtafhandeling via de klachtenprocedure van De Zorgtafel, dan kun je een klacht neerleggen bij Geschillencommissie Zorg. Het proces hiervoor kun je terug lezen op https://www.degeschillencommissie.nl/procesinformatie.
Bij Geschillencommissie Zorg kun je via het externe, online klachtenformulier je klacht invullen (https://www.degeschillencommissiezorg.nl/contact/). Of je kunt contact opnemen via onderstaande contactgegevens.


Geschillencommissie Zorg

Postadres: Postbus 90600 2509 LP Den Haag Bezoekadres: Bordewijklaan 46 2591 XR Den Haag Telefoonnummer: 070 - 310 53 10. Op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur.

Zienswijs

Mijn naam is Marian van der Werff 

Ik begeleid (jong) volwassenen die stress, onzekerheid, verdriet, angst, frustratie ervaren in hun leven. Als je dit ervaart verlies je het plezier in je leven. Je raakt steeds vermoeider en  je krijgt lichamelijke klachten. Je draagt dagelijks een last met je mee. 

Samen met mijn cliënten achterhaal ik waardoor zij zich zo voelen en zetten we de juiste stappen die die nodig zijn om hun situatie positief te veranderen en hun problemen op te lossen. Ik help ze hun pijn te helen en leer hen hoe ze positief over zichzelf en situaties kunnen denken.

Het mooiste hieraan is dat hun levenslust en energie terugkeert. Dat hun eigenwaarde, zelfvertrouwen en innerlijke kracht groeit, waardoor ze zich vrij voelen om te doen wat goed voor hen is en wat bij hen past. Ze durven te staan voor wie ze zijn en volgen hun hart! Hierdoor genieten ze weer van het leven en zien ze hun toekomst positief tegemoet.

Ik help je bij:

- Laag zelfbeeld en onzekerheid
- Het omgaan met je hooggevoeligheid zodat je het als kracht ervaart 
- Spanningsklachten / vermoeidheid/ burn-out
- Angst/paniekklachten
- Negatieve- en piekergedachten
- Verwerking van een recente ingrijpende gebeurtenis of heftige onveilige gebeurtenissen die eerder hebben plaatsgevonden
- Algeheel gevoel van somberheid en onbehagen 
- Rouwverwerking
- Twijfels of ontevredenheid over je werk

https://zienswijs.nl/